Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Sestdiena, 20. aprīlis.
SUBARU modeļi
Subaru 360
Subaru 1000
Subaru R-2
Leone
Rex
Domingo
Alcyone
Alcyone SVX
Vivio
Sambar
Legacy
Impreza
Forester
Pleo
R2
R1
Sludinājumi
 
Zemais spārns no Imprezas 2007.
40 €
SUBARU modeļi
Forester

Pirmā paaudze (SF, 1997–2002)


Subaru Forester S-Turbo, 1997.g.

Ar Forester pirmo reizi publika tika iepazīstināta Tokijas auto izstādē 1995. gada novembrī kā koncepts ar nosaukumu "Sutoriga". Japānas tirgū tas parādījās 1997. gada februārī un ASV tirgū 1998 gadā, izmantojot Impreza šasiju, bet ar lielāku 2.5 litru DOHC EJ25D četru cilindru bokser tipa dzinēju no Outback, kas attīsta 165Zs (123kW) jaudu pie 5600apgr/min un 220Nm lielu griezes momentu pie 4000apgr/min. Japānā Forester aizvietoja Subaru Impreza Gravel Express, kas ASV zināms kā Subaru Outback Sport. Forester parādījās īsi pēc tam, kad Japānā tika iepazīstināts Nissan Rasheen, kam bija "līdzīgs" ārējais veidols. Subaru Forester Japānas tiešie sāncenši ir tādi auto ražotāju modeļi kā Toyota RAV4, Honda CR-V un Suzuki Grand Vitara. Nosaukums "Forester" ir pielietots kā apzīmējums "meža auto". Pateicotes Forester zemajam gravitātes smaguma centram, tas atbilst ASV pasažieru automašīnu federālajiem drošības standartiem un tam nav nepieciešama uzlīme, kura brīdina par automašīnas risku apgāsties, uz vadītāja saules sarga, kā tas ir lielākajai daļai ASV ražotajām apvidus pasažieru automašīnām. Izmērs un cena Forester nostāda starp Impreza un Legacy modeļiem.

Tāpat kā visi Subaru modeļi, kuri saražoti ASV un citos starptautiskajos tirgos jau kopš 1990to gadu sākuma, Forester ir aprīkots ar visu riteņu simetrisko piedziņu. Subaru reklāmās tiek lietots sauklis "SUV tough, Car Easy" ("Apvidus auto izturība, auto ērtība "), lai vairāk piesaistītu SUV orientētu tirgus daļu. Forester mantoja daudzas īpašības no SUV automašīnām, kā piemēram, plašs, ietilpīgs bagāžas nodalījums, augstāka sēdpozīcija, lielāks klīrenss, tajā pašā laikā tas tika būvēts kā vienota virsbūves konstrukcija pretstatā ASV pieejamajiem SUV, kuru virsbūves tika "uzliktas" uz vienkārša rāmja. Izejot no tā, Forester jau tad atbilda terminam "krossovers" pirms šāds termins vispār tika izdomāts. Zīmigi, ka trešo Forester paaudzi Subaru stāda priekšā kā korssoveru.

Forester, līdz Subaru sadarbības beigām ar GM (General Motors), Indijā tika tirgots zem Chevrolet zīmes kopā ar citiem unikāliem Chevrolet modeļiem priekš šī reģiona. Taču, kopš GM vairs nav Subaru ražotāja FHI (Fuji Heavy Industries) īpašuma tiesību turētājs, Forester ar Chevrolet emblēmu varāk netiek tirgots. Forester tiek ražots Gunma Yajima Factory, Japānā.

Automātiskā pārnesumkārba, kas tiek izmantota pilnpiedziņas automašīnās normālā režīmā sadala dzinēja griezes momentu 90% priekšējai asij un 10% aizmugurējai asij izmantojot datora vadītu patstāvīgo daudzdisku sajūgu. Kad priekšējie sāk zaudēt saķeri, nepaziņojot vadītājam vai pasažieriem, transmisija nosūta pieejamo griezes momentu aizmugurējai asij, līdz sasniedz sadalījumu 50/50 starp asīm, tik ilgi, kamēr priekšējie riteņi atgūst saķeri. Veicot paātrinājumu vai braucot kalnā, auto svars pārceļas uz aizmuguri artbrīvojot priekšējos riteņus un samazinot to saķeri, kas savukārt liek pārnesumkārbai pārnest jaudu uz aizmugurējo asi, lai izlīdzinātu saķeri. Braucot lejup no kalna, auto svars pārvietojas uz priekšu atbrīvojot aizmugurējos riteņus un samazinot to saķeri. Pārnesumkārba kompensē saķeri nosūtot griezes momentu uz priekšējo asi, lai uzlabotu manevrētspēju un bremzēšanas veiktspēju. Brīdī, kad automātiskā pārnesumkārba ieslēgta atpakaļgaitā (R) vai pirmajā pārnesumā (1), jauda tiek sadalīta starp asīm 50/50.

Apdares līmenis ASV pamatmodelim tika apzīmēts ar "L" un pilnībā aprīkotajam ar "S".

Forester L tika apgādāts ar augsta līmeņa standarta aprīkojumu, kas sevī ietvēra ABS, gaisa kondicionieri, elektriskos logus, elektrisko centrālo atslēgu, kruīza kontroli, elektrisko temperatūras mērītāju, multi-reflektoru halogēnos priekšējos lukturus, miglas lukturus, jumta reliņus, aizmugurējā loga apsildi, piekabes savienojumu, priekšējos kausveida sēdekļus ar regulējamo muguras daļu, stūres liftu, tonētus logus, AM/FM/kasešu atskaņotāju kura antena tika iebūvēta aizmugurējā kreisajā mazajā logā, 24-stundu atbalstu uz ceļa. 2001.gadā visas piecas sēdvietas tika aprīkotas ar 3 punktu drošības jostām, priekšējās drošības jostas ieguva slodzes ierobežotājus un pleca augstuma regulēšanas iespēju, kā arī visas trīs aizmugurējās sēdvietas ieguva galvas balstus.

Forester S papildus tika aprīkots ar viskozo  ierobežotas berzes diferenciāli, aimugurējām disku bremzēm, 16x6.5 collu alumīnija diskiem un 215/60 R16 (L versija izmantoja 15x6 collu metāla diskus), apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem ar jaunām "kabatām" aizmugurē, apsildāmajiem spoguļiem, durvju atvēršanas iespēju bez atslēgas. 2001 gada aprīkojums ietvēra "Titanium Pearl" krāsu bamperiem un apdarei, 6 disku CD skaņu sistēmu, ar ādu apvilktu stūri/ pārnesumu pārslēgu/ stāvbremzi, regulējamas regularitātes logu tīrītājus ar pret-ledus apsildi, piecu staru alumīnija diskiem. Daži modeļi tika aprīkoti ar $1000 vērto premium komplektāciju, kas sevī iekļāva viendabīgu krāsu (Sedona Red Pearl), elektrisko panorāmas jumtu, priekšējos sānu drošības spilvenus, zeltītus diskus. Par $800 Forester S varēja tikt aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu, par $39 ar hromētu izpūtēja uzgali, par $183 ar automātiski paštonējošo atpakaļskata spoguli ar kompasu paceļot automašīnas vērtību līdz $25,412, ieskaitot $495 par piegādi.

Otrā paaudze (SG, 2003–2008)


Otrās paaudzes Subaru Forester
pirms feislifta, 2004.g.

Otrās paaudzes Subaru Forester
pēc feislifta, 2005.g.

2003. gadā tika laista klajā Forester versija ar turbīnu XT, kas tika piedāvāts ASV paralēli atmosfērisko dzinēju modeļiem X un XS kā 2004. gada modelis. Citur pasaulē Forester ar turbodzinēju aprīkotā versija tika piedāvāta jau no 90to gadu beigām. Modeļi X un XS tika aprīkoti ar 2,5L SOHC dzinēju, taču XT modeli papildināja 2,5L DOHC dzinējs ar turbīnu. Abiem dzinējiem vārstu vārpstas tika piedzītas ar siksnu. XT modelī tika izmantota Mitsubishi TD04 turbīna, ar kuru tika aprīkoti arī Impreza WRX modeļi. Forester XT dzinēji no 2004 līdz 2005 gadam bija identiski ASV tirgū pieejamajiem Impreza WRX STI dzinējiem izņemot Forester XT izmantoja mazāku WRX TD04 turbīnu, mazāku starpdzesētāju, savādāku izplūdes sistēmu un citu dzineja vadības programmu. Tie, kuri vēlas pacelt sava Forester jaudu, var aizstāt oriģinālās daļas ar STI.

Svara samazināšanas nolūkos 2003.g. Forester izmantoja alumīnija dzinēja pārsegu, perforētas sliedes, hidroformētu priekšējo rāmi.

2005.g. Subaru izlaida Forester STI, kas tika paredzēts Japānas tirgum. Tas bija aprīkots ar 2005. gada Subaru Impreza WRX STI dzinēju, taču pateicoties citiem regulējumiem tas attīstīja ~321Zs (240kW) jaudu. No 2005. gada Forester tika iekļauta Subaru AVCS sistēma kā standartaprīkojums visiem Forester dzinējiem.

Drošība 

MY03-004 modeļi ieguva 4 zvaigžņu ANCAP drošības novērtējumu, savukārt MY05 Forester, kuram tika veikti dažādi drošības uzlabojumi, saņēma 5 zvaigžņu ANCAP drošības novērtējumu.

2006. gadā, Forester XT turbodzinējs saņēma balvu nominācijā "International Engine of the Year". Šis dzinējs tika izmantots arī Subaru Impreza WRX un Saab 9-2X automašīnās.

Trešā paaudze (SH, 2008–tagad)


Trešās paaudzes Subaru Forester, 2008.g.

Trešās paaudzes MY08 Forester sāka pārdot Japānā 2007. gada 25. decembrī. Ziemeļamaerikā tas debitēja 2008. gada Detroitas auto izstādē.

Trešās paaudzes Forester veidola galvenais dizainers ir Mamoru Ishii. Forester izmēri veidojušies izmantojot JDM Impreza universāla virsbūves pamatstruktūru kombinējot to ar USDM Impreza sedana aizmugures platformu. Forester riteņu bāze palielinājās par 89mm kopumā izmēriem palielinoties par 76mm garumā, 46mm platumā un 110mm augstumā. Jāpiezīmē, ka jaunais Forester neizmanto sānu durvis bez logu rāmja, kas šādā veidā tika izmantots Subaru modeļos jau kopš 1970-ajiem gadiem.

Eiropas tirgū Forester ir pieejams ar Subaru jauno bokser-dīzeļdzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, ar kuru tika iepazīstināts 2008 gada oktobrī, Parīzes auto uzstādē. Dīzeļdzinējs spēj attīstīt 145Zs (198kW) un 350Nm jaudu.

USDM (United States Domestic Market) specifikācija

Forester aprīkojuma līmeņi ir 2.5X un 2.5X, L.L. Bean2.5XT un 2.5XT Limited, kas tiek aprīkoti ar turbīnu. Interjers ir pieejams melnā vai arī gaiši pelēkā krāsā kombinacijā ar 4 apdares variantiem ieskaitot ādu. Tiek piedāvātas 9 virsbūves krāsas no kurām 4 ir ar perlamutra efektu.

Kopš 2008. gada jūlija vairs netiek piedāvāts aprīkojuma līmenis L.L. Bean.

USDM 2.5X modelis atbilst PZEV emisijas sertifikāta prasībām un par to liecina emblēma, kura ir novietota uz aizmugres durvīm kreisajā apakšējā daļā. Visi pārējie USDM modeļi atbilst LEV2 sertifikāta prasībām. PZEV atbilstošais Forester tiek tirgots visos 50 štatos pretstatā citiem ražotājiem, kuri tirgo PZEV sertificētus auto štatos, kuri ir ieviesuši Kalifornijas emisijas standartus. Atmosfēriskie dzinēji izmanto bezsvina degvielu ar 87 oktānskaitli - turbodzinēji tiek darbināti ar augstākās kvalitātes degvielu, kura oktānskaitlis ir 91.

Drošības aprīkojumā iekļauti priekšējie drošības spilveni (AIR-BAG) ar sānu "aizkariem" gan vadītājam, gan pasažieriem. Kopā Forester modeļi tiek aprīkoti ar 6 drošības spilveniem. Standartaprīkojumā iekļauts "bremzēšanas asistents", kas nosaka avārijas situācijas bremzēšanu un ātrāk pielieto maksimālo bremzēšanas spēku.

Manuālā pārnesumkārba ir aprīkota ar "Incline Start Assist", kas ļauj palikt miera stāvoklī uz slīpas virsmas nospiežot vienīgi sajūgu vietā tā vietā lai nospiestu sajūga un bremžu pedāļus reizē.

Dubultā sķērstieņa aizmugurējā piekares sistēma ir pārveidota, lai uzlabotu vadāmību un nodrošinātu līganāku gaitu. "Sport Shift" tiek iekļauts komplektācijā kopā ar datora kontrolēto automātisko četrpakāpju pārnesumkārbu. Panelī ir iebūvēta skārienjūtīga satelītnavigācijas sistēma, kas atbalsta Bluetooth un kurai ir iebūvēta augstas kvalitātes stereo sistēma. Subaru piedāvā arī sešu skaļruņu augstas kvalitātes stereo sistēmu atsevišķi bez navigācijas sistēmas.

Forester riteņu bāze palielinājusies par 89mm, kas savukārt palielina vietu salonā un bagāžas nodalījumā (0.88m3 palielināms līdz 2.0m3). Trešās paaudzes Forester klīrens ir 230mm.

2.5X aprīkojumā dažkārt ietilpst Subaru VDC (Vehicle Dynamics Control), 16 collu alumīnija lietie diski, ārējā audio pieslēgvieta priekš MP3 atskaņotājiem. Papildus Forester var aprīkot ar 17 collu alumīnija lietajiem diskiem, panorāmas jumtu, apsildāmajiem priekšējiem sēdekļiem un sānu spoguļiem. L.L.Bean versija tiek aprīkota ar automātisko klimatkontroli, ādas apdari, sešu skaļruņu audio sistēmu ar sešu disku CD mainītāju (standartā Forester ir aprīkots ar četru skaļruņu viena CD atskaņotāju), navigācijas sistēmu un L.L.Bean marķētiem paklājiem salonam un bagāžas nodalījumam.

2.5XT tiek aprīkots ar augstākās kvalitātes stereo sistēmu jau standartaprīkojumā, tāpat ka ar 17 collu alumīnija lietajiem diskiem un panorāmas jumtu. 2.5XT Limited tiek aprīkots ar ādas salona apdari, apsildāmajiem priekšējiem sēdekļiem, navigācijas sistēmu, aizmugures spoileri un automātisko klimata kontroli. No 2009. gada XT modeļi tiek piedāvāti tikai ar 4-pakāpju automātisko pārnesumkārbu ar "Sport Shift"


Subaru Forester XTI concept, 2008.g.

Forester XTI koncepts

Koncepta auto tika izmantots 2.5 litru turbo dzinējs ar starpdzesētāju no Subaru Impreza WRX STI, 6-pakāpju manuālā pārnesumkārba, 18x8 collu S204 kaltie alumīnija diski ar Yokohama Advan Neova 255/40 R18 augstas veiktspējas riepām, regulējamu "Coilover" piekari, Brembo bremzes ar četru cilindru priekšējiem un divu cilindru aizmugurējiem bremžu suportiem, "Super Sport ABS" un "EBD" (Electronics Brake-force Distribution), ādas un Alcantara sporta sēdekļi, īpašs mērinstrumentu panelis, ar ādu apvilkta konsole un stūre. Dzinējs spēj attīstīt 315Zs jaudu un 406Nm lielu griezes momentu. Šis auto tika parādīts 2008. gada SEMA izstādē.


Subaru Forester kalnu, glābšanas auto,
SEMA izstādē, 2008.g.

 

Kalnu, glābšanas auto

Šis auto ir bāzēts uz 2.5XT modeļa, un speciāli sagatavots ASV slēpošanas patruļas vienībai (National Ski Patrol). Tam tika uzstādīta tērauda grīdas un aizmugures sienas, aprīkots ar vinču, kuras izturība ir aptuveni 4000kg, kā arī uz jumta novietotām kamanām. Šis auto tika parādīts 2008. gada SEMA izstādē.

Apbalvojumi

• Car and Driver's Best Small SUV 2004
• Car and Driver's Best Small SUV 2005
Car and Driver's Best Small SUV 2006
• Winner of Wheels Gold star cars award for best compact SUV 2008
• Winner of Motor Trend Magazine's Sport/Utility of the Year Award in 2009

Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: SUBARU Summer Fest...
Video: Subaru Club Latvia...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.