Jaunumi Kluba dzīve Forums Foto galerija Video Pērk un pārdod SUBARU modeļi Bieži uzdotie jautājumi


Sestdiena, 4. maijs.
Jaunumi
Subaru ziņas
Standartauto
Rallijs Latvijā
Rallijs pasaulē
Drifts
Autokross
Trofi reids
Notikumu kalendārs
Sludinājumi
 
Latvala uzvar Sardīnijā Ieteikt draugiem.lv Ieteikt twitter.com Ieteikt Orb.lv
Svētdiena, 24. maijs, 2009, rallylv.com

Reitings: Komentāri [ 0 ]

Ford komandai beidzot izdevās realizēt sen gaidīto un solīto uzdevumu – pārspēt Citroen. Lai triumfa būtu vēl saldāks, tā turklāt bija dubultuzvara – pirmais Sardīnijas rallijā Jari-Mati Latvala, otrais – Miko Hirvonens.

Jau rakstījām, ka pirmajā rallija dienā vadošās komandas ķērās pie taktikas, bet šoreiz izvēlētās „spēlītes” pavērsās pret pašiem. Otrajā rallija dienā, startējot trešais, Sebastjens Lēbs patiešām sāka atgūt sekundes, taču 11. ātrumposmā tika pārsista riepa un ekipāža bija spiesta apstāties, lai to nomainītu. Jāteic, ka Lēbs un Elena ir tikpat labi mehāniķi kā rallisti – riepu viņi nomainīja minūtes laikā, kas ir tiešām „kosmisks” ātrums. Taču ar to tika zaudēta vesela minūte un cerības uz uzvaru. Lēbs noslīdēja uz ceturto vietu un objektīvi augstākā pozīcija, kas viņam varētu sanākt, atlika trešā, jo apsteigt Peteru Solbergu francūzim nevajadzēja būt problēmām

Jari-Mati Latvalam otrajā rallija dienā komanda deva uzdevumu – braukt pēc iespējas ātrāk, lai noturētu līderpozīciju trešajai dienai un dotu Ford cerības uz uzvaru. Somu pilotam, jādomā, šāds uzmundrinājums pēc smagās avārijas Portugāles rallijā bija kā medus maize, un to viņš centās pildīt pēc labākās sirdsapziņas. Taču braukšana pirmajam Sardīnijas ceļos patiešām nav priekšrocība un otrās dienas beigās viņa komandas biedrs Miko Hirvonens bija jau deviņu bīstamu sekunžu attālumā, turklāt komandas vadība nekādas norādes šoreiz nedeva, sak, puiši, paši noskaidrojiet, kurš ir ātrākais.

Sardīnijas rallija trešā diena bija īsāka nekā pārējās divas, taču tik un tā 86 ātrumposma kilometri jāveic, un starta secība tieši tāda pat kā otrajā dienā – Latvala, Hirvonens, Lēbs. Šī bija diena, kad pirmā starta pozīcija izrādījās vislabākā, un Hirvonena potenciālās cerības par uzvaru izplēnēja putekļos, kas biezā „šleifē” vijās aiz katras mašīnas. Tā kā pirms Latvalas neviens sporta auto trasē nebrauca, viņam bija vislabākā redzamība, ko somu pilots izmantoja, palielinot savu pārstāvu, uzvarot divos pirmajos dienas ātrumposmos.

Sebastjenam Lēbam pēc trešā ātrumposma jau bija apsteidzis Peteru Solbergu, taču tad ekipāžu nepatīkami pārsteidza ziņa, ka tiesneši izmeklē drošības noteikumu pārkāpumu – izrādījās, ka Daniels Elena bija atsprādzējis drošības jostas, pirms automašīna pilnībā apstājusies, kad ekipāža 11. ātrumposmā stājās mainīt pārsisto riepu.

Pienāca pēdējais Sardīnijas rallija ātrumposms, Hirvonens no Latvalas atpalika jau par 31 sekundi, taču komanda tā arī neķērās pie iekšējiem rīkojumiem par to, kuram būtu jāuzvar, neskatoties uz to, ka Hirvonenam katrs punkts ir teju zelta vērtē. Ford komanda tomēr atļāvās būt godīga un nelika Latvalam palaist garām Hirvonenu. Tādējādi 24 gadus vecais soms izcīnīja savu otro WRC uzvaru un pirmo Ford komandai kopš 2008. gada Zviedrijas rallija.

„Pagājušosezon es te paliku trešais, tāpēc biju noteicis sev, ka šogad gribu uzvarēt,” pēc finiša Jari-Mati staroja. „Nebija viegli braukt pirmajam šonedēļ, tāpēc esmu patīkami pārsteigts, ka uzvarēju, kaut gan domāju, ka Miko mani šorīt apsteigs. Putekļi šodien bija pārsteigums un man paveicās.”

„Šī uzvara man ir ļoti nozīmīga,” viņš turpina. „Kopš manas pirmās uzvaras bijis tik daudz nepatīkamu brīžu, bet nu es esmu atgriezies uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Sāku jau pārdomāt savu vietu komandā, taču pierādīju, ka komandas lēmums man uzticēties bija pareizs, un par to man jāpateicas [komandas vadītājam] Malkolmam Vilsonam. Šodien jūs redzējāt nākamās paaudzes Jati-Mati.”

Miko Hirvonenam šis Sardīnijas rallijs bija viens no smagākajiem, ne tik daudz ceļa apstākļu, cik paša veselības dēļ. Rallija nedēļā viņu piemeklēja drudzis, un ceturtdienu viņš pat pavadīja gultā. Strādāt ar pilnu slodzi šādā stāvoklī nav viegli, to apstiprinās ikviens, kurš kaut reizi apslimis devies uz darbu, tāpēc otrā vieta uzskatāma par lielu sasniegumu. Turklāt, arī viņa stūrmanis Jarmo Lehtinens brauca ar drudzi.

„Man vairs nav spēka, un es nekad iepriekš pēc rallijiem neesmu juties tik noguris,” atzinās Hirvonens. „Es iedomājos, ka varēšu pacīnīties par uzvaru, taču putekļi pēdējā dienā šīs cerības pārtrauca. Visi, kas brauca aiz Jari-Mati domāja, ka viņiem ir priekšrocības dēļ zemākas starta pozīcijas, taču ironiskā kārtā tieši viņi cieta visvairāk.”

Sebastjens Lēbs izcīnīja trešo vietu, ko viņam neilgi pēc finiša atņēma – tiesneši tomēr lēma, ka par pāragri atsprādzētajām drošības jostām viņiem piemērojams divu minūšu sods. Tas Lēbu atsvieda atpakaļ uz ceturto vietu. Taču pārlieku satraucies viņš nebija, jo iekrātais punktu handikaps viņam ļauj no kāda rallija vispār izstāties un tik un tā saglabāt līderpozīciju, bet Sardīnijā čempionu duets nopelnīja pat piecus punktus!

„Protams, žēl, ka ir pārtraukta mūsu uzvaras sērija, taču tām kādu dienu bija jānotiek,” Sardīnijas rallija iznākumu Lēbs uzņēma stoiciskā mierā. „Beidzot cilvēki pārstās runāt par iespējamo rekordu, ka es uzvarētu visos šīssezonas rallijos, ko es nekad neesmu sev izvirzījis par uzdevumu.”

Peteru Solbergu ziņa, ka viņš ir kļuvis par trešo godalgoto pilotu šajā rallijā, protams, iepriecināja. „Sardīnijas rallijs man vienmēr bijis ļoti veiksmīgs,” viņš teica pēc finiša. „Šodienas trešā vieta man ir kā kompensācija par Argentīnas neveiksmi. Žēla Sebastjena, taču šādā situācijā es neko nevaru darīt.”

Savu līdz šim augstāko pozīciju pasaules čempionāta rallijā sasniedza 18 gadus vecais krievs Jevgeņijs Novikovs, kurš ierindojās piektajā vietā, nopelnot pirmos ieskaites punktus WRC. Neskatoties uz savām, tehniskas un stūrmaņa kļūdām, kas ekipāžai maksāja daudzas zaudētas sekundes, arī konkurentus vajāja problēmas, un piektā vieta godam nopelnīta.

Sestajā vietā ierindojās Metjū Vilsons (Stobart), septītajā – norvēģis Mads Ostbergs, kuram stūrmaņa pienākumus pildīja viņa draudzene Veroniak Engana. Pēdējo ieskaites punktu saņēma Henings Solbergs (Stobart), kuram šis rallijs nepagāja bez piedzīvojumiem – te izlauzts ritenis, te noplēsts dzinēja pārsegs.


Sardīnijas rallija rezultāti:

1. Jari-Matti Latvala/Mika Antila (Somija, Ford WRT) 4:00:55.7
2. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Somija, Ford WRT) +29,4 sek.
3. Peters Solbergs/Fils Milzs (Norvēģija/Lielbritānija, Citroen WRT) +1:57.6
4. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Francija/Monako, Citroen WRT) +3:43.7
5. Jevgeņijs Novikovs/Deils Moskats (Krievija/Austrālija, „Citroen Junior WRT) +5:11.8
6. Metjū Vilsons/Skots Martins (Lielbritānija, Stobart WRT) +7:29.3
7. Mads Ostbergs/Veronika Engana (Norvēģija, Adapta WRT) +13:20.6
8. Henings Solbergs/Kato Menkeruds (Norvēģija, Stobart WRC) +13:21.2

Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com)
Foto: Jānis Barbars


Komentāri
Uz augšu
Atcerēties mani
Foto: Rallija Supersprin...
Video: Subaru Impreza - ...
Jaunākais forumā
Re: Drifts
programms, 07.02.2024 18:00
WRX lidz 6-7k
akamviegli, 25.01.2024 17:30
Re: v1ks_ forītis
v1ks_, 17.04.2023 01:13
Re: VIDEO LINKI - kas nu kuram liekās smieklīgs, interesants...
OZIO, 29.03.2023 15:56
Re: VZ58
TheKid, 03.12.2022 08:59
Re: Info: Izplūde
fyrovep, 01.12.2022 14:32
Atstarojošās vestes
OZIO, 16.11.2022 10:26
Re: konsultaacija
gintux, 03.09.2022 13:58
Re: HELP EZ 30
gintux, 03.09.2022 13:49
Re: Street Challenge Game
arni6ka, 25.08.2022 02:29
Reklāma  |  Lietošanas noteikumi  |  Kontakti  |  Seko mums: Facebook  |  Youtube  |  Twitter  |  Instagram
v1.0, © 2010 subarupower.lv. Visas tiesības paturētas.