Sveik visiem!
Esmu ilgu laiku ši foruma lasītais, Civic-ipašnieks un Imperezas-gribētais. Un ta jau sanāca ka jau kādu mēnesi braukāju ar turbo Forester'u, un šis te ir mans pirmais raksts šajā forumā. Un kā bieži tas notiek, dabu ko gribēji, un tad gribās ko vel, jo "vienmēr ir pamaz"...
Tatad esmu 2003. gada EDM Forester XT 2.0 4EAT īpašieniks (VIN:JF1SG5LP53G018971). Nopirku jo iepatikas autiņs test-drive laikā, pilnigs stock, tas tēhniska vēsture (pirkts un apkalpots tikai "AWD-auto") un viens iepriekšejais īpašieniks, kaut arī virsbūve ir ar vairākiem skrapējumie/buhtām (nav ne detāļās kas būtu ideāla stāvoklī), tur-šur ir rūsa (pamatā zem auto un bišķ aizm. durvim), ko iepriekšejais saimnieks pavēlu (un laikam pirms pardošanas) nolēmis paslēpt izdarot lēto (ar smirdigo bitumu, un pat glušakam pa virsu) antikorozijas apdari. Nobraucu ar Fori ap ~1k km pa Rigas un Latvijas ceļiem, patīk. Protams ir arī kaut kādi trūkumi, ari tehniskie, kas nebija pamanīti pirkšanas brīdī.
Bet nu šajā topic'a gribēju aparunāt citu tehnisko njuansi. Tatad manam Forim ir ~177zs. Jūtu ka ar to ka pietrūk lai mierīgi apzīt pie ~100km/s pat ar 3-šo robu. Nākamiem XT-modelīem (2.5) ir 230zs, ar to varētu ta ka pietikt manām velmēm. Ja domāt finansiāli - pārdodot savu SG5 un pērkot 2.5L XT ar 230zs (tas arī būs kaķis maisā kamēr pats neizbrauksi ~1k km), tas man maksās ap ~3k euro. Ja atlikt ~1.5k tekošai virsbūves remontam/krasošanai, paliekam ar summu ~1.5k euro...
Tatad jautājums: 1) cik reāli/adekvāti ir plānot jaudas palielinašanu tekošam motoram lidz ~250-300zs (ikdienas braukšanai) bet bez ekstremāla šķuninga? 2) Cik tas šodien varētu maksāt?
Daudz lasīju par šo tēmu EU/US forumos. Dažas lietas ir darītas ar EJ205 dzīnēju un ar vairākiem paņemieniem, bet gribētos dzirdēt par iespējam un izmaksām pie mums Rīgā.
Iepriekš pateicos!